čtvrtek 25. února 2016

ledolezeni

Ledolezení u Lac Blanc

Obtížnost: WI3
Účastníci zájezdu: Mrqa, Javor
Kdy: 24.1. 2016
English version: jaworblog

Prolog:
Tak konečně se mi splnil další skialpinistický cíl a zalezl jsem si pořádné ledy. Zážitek to byl nezapomenutelný a zároveň nutný, pokud se chystáte v létě na Nollenovu na Mnicha nebo Rottalgrat na Jungfrau.

Ledolezení je v nižších oblastech možné většinou jen pár týdnů v roce a vzhledem k průběhu letošní zimy, jsem byl rád, že nám to vyšlo aspoň na jeden den a to v poměrně dostupném pohoří Vogesen. Plánovaná předpremiéra v Česku, konkrétně na ledové stěně v Liberci, nevyšla kvůli počasí, ale ledolezení u Lac Blanc mi to více než vynahradilo. 

Od parkoviště u silnice kolem Lac Blanc je to asi 45 min chůze k první ledové stěně (linie 1-6), a pak dalších cca 5-10 min lehčího lezení ke stěně, kterou jsme lezli my. Na stránkach camp-to-camp můžete najít velice dobrý popis cest. Naše linie 8,10,11 jsou sice trochu hůře přístupné, ale přístupnější a populárnější linie 1-6 byly víceméně obsazeny jinými lezci skoro celý den. Nicméně, jak se jednou dostanete pod linie 7-10 naskytne se Vám úctyhodný pohled na stěnu dlouhou přibližně 27 m. My jsme měli dvě 30 m lana, takže linii 8 a 11 jsme dali přesně na jednu délku a trochu šikmou linii 10 na dvě délky.

Pozn.: Na hodně míst nebyl led dost tlustý, a tak jsme většinou využívali 13 cm a občas 16 cm šrouby. Nicméně příště si beru i 10 cm šroub :)

Přístup ke stěně.

Cepín SR Bandit v akci s pozadím LacBlanc.

Populární a obsazené linie 1-6.

Javor rulezzz!

A moje parádička... :)

Žádné komentáře:

Okomentovat